Tänään haluun kirjotella mun kielimatkan ekoista päivistä. Olin siis EF kielikoulun kautta kolmenviikon reissulla Brightonissa tänä kesänä. Lähdin matkalle mun parhaan kaverin kanssa ja vaikka aluksi pelkäsin, että on vaikeampi tutustua muihin kun jo on joku tuttu vierellä huomasin olevani aivan väärässä.
Keskiviikko 29.6
En ollut vielä sinä aamunakaan käsittänyt että olin oikeasti lähdössä. Koko matka oli mulle niin käsittämätön unelma, että sitä ei voinut uskoa edes todeksi.
Saavuttiin kentälle aamulla viiden aikoihin ja siellä tavattiin midän oma liideri. Lentokentällä oli paljon jännityksen valtaamia ja innoissaan olevia kielimatkalaisia lähdössä ympäri maailmaa.
Saatiin laukut ja lähtöselvitykset hoidettua ja käytiin zekkaamassa meidän lähtö portti, jonka jälkeen oli vähän vapaa aikaa käydä ostamassa evästä lennolle.
Oli kiva kun meillä oli aikaa, niin ehti jutella ja tutustua uusiin ihmisiin.
Meidän kampukselle Brightoniin oli tulossa samana päivänä paljon muitakin ryhmiä, joten meidän onnekas suomiporukka jäi muutamaksi yöksi Lontooseen heti matkan alussa. Yövyttiin hostellissa sohon alueella ihan Oxford Streetin lähellä.
Kun oltiin roudattu meijän kamat sisälle, niin lähdettiin läheiseen puistoon meijän oman liiderin sekä paikallisen aktivteetti liiderin kanssa. Meillä oli muutamia nimi leikkejä ja tutustuttiin toisiimme.
Myöhemmin oli vähän aikaa shoppailla Oxford Streetillä (johon ei todellakaan riittäisi edes kokonainen päivä, sillä jo alkajaisiksi kadotettiin toisemme Primarkissa heh)
Illalla syötiin dinner hostellissa ja saatiin huoneet. Huone oli vähän kolkko. Neljä sänkyä ja pieni peili. Ikkunoista oli näkymä jonnekkin katolle. Meitä yöpyi 3 tyttöä samassa huoneessa ja myöhään illalla saatiin vielä yksi lisää, kun toinen suomiporukka ja muutama tanskalais ryhmä saapui.
Hostelli muistutti kokonaisuudessaan sokkeloa ja värikkäät käytävät sekä rappuset mutkittelivat jokasuuntaan. En valehtelematta löytänyt yksin edes aulaan seuraavana aamuna, jossa meillä oli aamupala.
Torstai 30.6
Syötiin aamupalat hostellilla ja saatiin lunch packit, jotka sisäli kolmioleivän, hedelmän, mehun, välipalapatukan ja sipsipussin. (ei kovin healthy vai mitä ?) Noh mitäpä tuosta, maassa maan tavalla.
Koko päivä menikin Lontoossa pyöriessä ja käytiin london eyessä ja osa kävi myös Madame Tussauds vahakabinetissa. Illemmalla oli vähän lisää shoppailua ja sitten mentiin syömään viidakko aiheiseen ravintolaan.
Seuraavana aamuna oltiinkin jo lähdössä kohti Brightonia, josta lisää seuraavassa postauksessa.
Meidän hostelli huone :)




Ei kommentteja:
Lähetä kommentti