Brighton

Brighton

lauantai 30. heinäkuuta 2016

Vihdoin Brightoniin

Heipsan

Oli perjantai ja aika jättää Lontoo ja ottaa suunta kohti Brightonia meidän kurssikaupunkia. Niiden muutaman mahtavan Lontoossa vietetyn päivän aikana ehdin jo melkein unohtaa, että ei oltu vielä päästy edes omaan kurssikaupunkiin.

Aamupalan jälkeen raahattiin meidän laukut hostellin aulaan ja saatiin lunch packit ja tervetulo-kirjeet, joissa luki meidän aktiviteetti ja luokkaryhmät. Mentiin busseihin ja lähdettiin matkaan, joka kesti suunnilleen muutaman tunnin.

Kun saavuttiin meidän yliopistoalueelle falmeriin, niin meitä oli vastassa paljon ef liidereitä ja muita työntekijöitä. Pihalla soitettiin musiikkia ja tunnelma oli heti mukava. Meille jaettiin asuntolan avaimet ja wifi tunnukset, jonka jälkeen vietiin laukut loungelle ja chillattiin siellä sitten jonkun aikaa.

Myöhemmin päästiin tutustumaan omiin aktiviteetti ryhmiin ja vietettiin eka leppoinen koulu tuntikin. Vietiin laukut asuntolalle, jossa kaikkia odotti ylellisyys, oma huone omalla vessalla ja suihkulla varustettuna. Seuraavaksi meillä oli dinner, jonka jälkeen lähdettiin käymään vielä Brightonin keskustassa, jonne kesti bussilla noin 20 minuuttia. Sai kävellä rannassa tai katsoa jalkapalloa ef beach clubilla.




Mun huone asuntolassa :)

     First Dinner (jokaisella dinnerillä oli muuten tarjolla
jälkkäriä tai hedelmä viipale namnam)



maanantai 25. heinäkuuta 2016

Ekat päivät

Moikka lukijat.

Tänään haluun kirjotella mun kielimatkan ekoista päivistä. Olin siis EF kielikoulun kautta kolmenviikon reissulla Brightonissa tänä kesänä. Lähdin matkalle mun parhaan kaverin kanssa ja vaikka aluksi pelkäsin, että on vaikeampi tutustua muihin kun jo on joku tuttu vierellä huomasin olevani aivan väärässä.

Keskiviikko 29.6 
En ollut vielä sinä aamunakaan käsittänyt että olin oikeasti lähdössä. Koko matka oli mulle niin käsittämätön unelma, että sitä ei voinut uskoa edes todeksi.
Saavuttiin kentälle aamulla viiden aikoihin ja siellä tavattiin midän oma liideri. Lentokentällä oli paljon jännityksen valtaamia ja innoissaan olevia kielimatkalaisia lähdössä ympäri maailmaa.
Saatiin laukut ja lähtöselvitykset hoidettua ja käytiin zekkaamassa meidän lähtö portti, jonka jälkeen oli vähän vapaa aikaa käydä ostamassa evästä lennolle.
Oli kiva kun meillä oli aikaa, niin ehti jutella ja tutustua uusiin ihmisiin.

Meidän kampukselle Brightoniin oli tulossa samana päivänä paljon muitakin ryhmiä, joten meidän onnekas suomiporukka jäi muutamaksi yöksi Lontooseen heti matkan alussa. Yövyttiin hostellissa sohon alueella ihan Oxford Streetin lähellä.
Kun oltiin roudattu meijän kamat sisälle, niin lähdettiin läheiseen puistoon meijän oman liiderin sekä paikallisen aktivteetti liiderin kanssa. Meillä oli muutamia nimi leikkejä ja tutustuttiin toisiimme.
Myöhemmin oli vähän aikaa shoppailla Oxford Streetillä (johon ei todellakaan riittäisi edes kokonainen päivä, sillä jo alkajaisiksi kadotettiin toisemme Primarkissa heh)

Illalla syötiin dinner hostellissa ja saatiin huoneet. Huone oli vähän kolkko. Neljä sänkyä ja pieni peili. Ikkunoista oli näkymä jonnekkin katolle. Meitä yöpyi 3 tyttöä samassa huoneessa ja myöhään illalla saatiin vielä yksi lisää, kun toinen suomiporukka ja muutama tanskalais ryhmä saapui.
Hostelli muistutti kokonaisuudessaan sokkeloa ja värikkäät käytävät sekä rappuset mutkittelivat jokasuuntaan. En valehtelematta löytänyt yksin edes aulaan seuraavana aamuna, jossa meillä oli aamupala.

Torstai 30.6
Syötiin aamupalat hostellilla ja saatiin lunch packit, jotka sisäli kolmioleivän, hedelmän, mehun, välipalapatukan ja sipsipussin. (ei kovin healthy vai mitä ?) Noh mitäpä tuosta, maassa maan tavalla.
Koko päivä menikin Lontoossa pyöriessä ja käytiin london eyessä ja osa kävi myös Madame Tussauds vahakabinetissa. Illemmalla oli vähän lisää shoppailua ja sitten mentiin syömään viidakko aiheiseen ravintolaan.
Seuraavana aamuna oltiinkin jo lähdössä kohti Brightonia, josta lisää seuraavassa postauksessa.



Meidän hostelli huone :)








torstai 21. heinäkuuta 2016

Kiitos EF

Moikka moi kaikille.

Oon juuri elänyt elämäni parhaat ja ikimuistoisimmat kolmeviikkoa ja oon ilonen, että saan vihdoin itseni kirjottamaan ja jakamaan tänne kaiken mun matkasta. Olisin halunnut aloittaa blogini jo ennen matkaa, mutta se kuitenkin jäi minulta tekemättä. Aijon kyllä ehdotomasti palata kirjoituksissani myös matkaa edeltäviin fiiliksiin, joita mulla on runsaasti muistissa mun matkapäiväkirjassa.

Palasin pari päivää sitten takaisin suomeen Brightonista meidän parhaan suomiporukan kanssa, enkä voi uskoa että nää kaikki ihanat ihmiset oli mulle vielä kolmeviikkoa sitten ihan tuntemattomia.
Mun koko mieli seikkailee vieläkin ympäri Brightonin kaupunkia ja en voi uskoa, että matka on jo ohi.
Ekat päivät koko matkasta sai mut tuntemaan, että olisin ollut siellä jo viikkoja, vaikka silloin oli mennyt vasta  muutama päivä. Myöhemmin päivät alkoi kulkemaan vaan nopeammin ja vika viikko oli hetkessä ohi. Tähän kolmeen viikkoon mahtuin niin paljon naurua, itkua, uusia ystäviä ja ikimuistoisia hetkiä, joita en koskaan tule unohtamaan. Kiitos tästä kuuluu EF:älle ja mahtaville liidereille, ohjaajille ja tietysti mun ihanille ystäville, jotka järjestivät mahtavia hetkiä Brightonissa.

Haluan laittaa tähän vielä muutaman kuvan värittämään postausta ja tuomaan fiilistä mun kielimatkalta. Enemmän kuvia tulee muihin postauksiin.



Jos sulla on joitakin kysymyksiä kielimatkaan liittyen tai oot itse lähdössä tai harkitsemassa lähtöä kielimatkalle niin tuu rohkeesti juttelemaan.
Mulle voi laittaa sähköpostia sähköpostia reijonenheidi@gmail.com